tisdag 4 september 2012

Michael Clarke Duncan

Sååå sorgligt
 
 
R.I.P
 


Hösten har kommit

OJ va jag är flitig på att skriva här!
.. what to say?!

Det har blivit höst, september är här. "Sommaren" gick väldigt fort, och det var väl ingen sommar egentligen. Måste vara den sämsta i manna minne.. regn regn regn och så lite mer regn!

I lördags var jag ut i Västerås tillsammans med världens bästa Mimmie-Mus =p Hon har inte vart ute och druckit på 19 månader och jag behövde også en riktig tjej-kväll. Vi käka på stan och sen satt vi o drack drinkar på Tabazco.. träffa på Danne o Erik där aswell =)
Jag o Mimmie hamna på BMB.. dansa arslena av oss hahaa. Var en super awesome helg.

.. va mer? Jo jag o Robin blev erbjudan en lägenhet i förra veckan, men vi tacka nej till den. Det var en 3a o det känns som om det är lite för stort för vi är bara 2 personer o vi planerar inte att bli fler personer på väldigt länge så.. =)
Så letandet fortsätter, ni kan ju hålla en tumme!

Nej om man skulle göra något vettigt kanske . . .

S'later*

Jag & Mimmie för lääääänge sen...




onsdag 29 augusti 2012

Vinter?

Gud sikka kalla dagar det har varit den här veckan! Igår var det helt vitt på gräsmattan pga frost och det var på nollan när jag gick upp.. NOLLAN.. i augusti!!!! Fick skrapa rutorna på bilen. Inte okej på nått plan asså, inte okej!

.. idag har det ju ifs varit sol men det är då ingen värme! Nej det är verkligen inte min årstid som stundar. Höst o vinter är likamed ont i leder och kroppen =/ Varför flytta jag hem till Sverige nu igen?.. ja just det jag ville bli vuxen.

Nej nu ska jag inte vara bitter. Jag har mkt att se fram emot i höst. Jag o Robin ska bli sambos till exempel =D Ett gigantiskt steg in i vuxenvärlden wiihoo.

Va ska man göra nu då?.. sova, kolla på tv? Borsta tänderna?
.. aja dravell dravell!

S'later*





 

söndag 26 augusti 2012

Sjukstuga!

I helgen har jag agerat sjuksköterska.. eller ja kanske inte riktigt. Men jag har pysslat om min nyopererade pojkvän.
.. så helgen har var väldigt lugn och slö.. men mysig ändå. Har kollat på en massa film, ätit glass och chips.
Igår var vi dock till Strängnäs en sväng.. åt lunch, gick runt vid hamnen. Åkte till Jysk o kolla på lite fotöljer, byråer o sånt till vår lägenhet (som vi SKA HA NUUUUUU innan vi dör). Vi kolla også igenom IKEA katalogen o hitta en jättefin tv-möbel. Jag känner mig så vuxen asså and I love it =)

Nu var man hemma igen.. ska gå o lägga mig tidigt så man är pigg till jobbet imrn.
...

Fortsatt trevlig söndag folkens!

 

söndag 19 augusti 2012

Bio och Bad

Gud va jag skriver sällan här nu för tiden... men jag orkar inte. Är så satans trött när jag kommer hem på kvällarna från jobbet.

.. Robin har varit här i helgen. Igår var vi till Västerås, gick ut på restaurang och sen gick vi på bio tillsammans med syrran o Emmanuel. Vi såg "The Dark Knight Rises" den var riktigt bra asså, den kommer jag kunna se flera ggr.
Idag vsr vi ute och gick lite o då vips så blev det fint väder.. så vi åkte o bada på eftermiddagen i brottet vid Hallsta.
.. så helgen har varit super hyggelig!


Imrn är det måndag igen.. tillbaka till verkligheten och jobbet!



måndag 13 augusti 2012

Åland

Helgen var superbraig...
vi åkte till åland i fredags direkt efter jobbet. Robin tog bilen upp o jag åkte buss från Uppsala. Men det var inte utan problem... gick vilse lite på vaksalagatan, och efter en svettig kvart så hitta jag den tillslut!

.. Lördagen var superb! Vi hade jätte fint väder, varmt och skönt, klarblå himmel, speglblankt hav och alldeles tyst. Helt underbart!
Robin fiskade.. och rökte dom sedan. Var jättegott.
.. tja va mer? Inte så mycket. En skön och lugn helg, precis som det ska vara.

Synd att dom går så vidrigt fort bara! Längtar såååååå tills vi flyttar ihop så vi kan vara tillsammans jämt <3

love

söndag 5 augusti 2012

CPH

Helgen i Köpenhamn var superb!
.. var awesome att träffa Heléne igen, 2 år sedan sist.
Vi har snakkat en massa skit, varit lite kulturella, hängt i Christiania, ölat som få och shottat tequila.
fantastisk helg =p

Kom hem från krogen klockan 6 imorse, försov mig.. men hann med flyget iaf. Trodde jag skulle dö lite idag men det är inte så farligt. Det lär väl komma imrn.
Men jag kan inte gå å lägga mig, även om jag vill, eftersom det är 100m finalen med Usain Bolt om ett tag.. och det kan man ju bara inte missa.

.. men som sagt, helgen var fantastikt kul =p

WOOP WOOP